meerenergiemetvoeding.nl

Voeding

Voeding voor een goede hormoonbalans en een gezond gewicht. 

Wat is belangrijk:

  • Eet voldoende. Te weinig eten en het volgen van een crashdieet is schadelijk voor de hormoonbalans
  • Eet Puur Gezond, vers,  veel groenten en fruit.
  • Eet koolhydraten met mate, maar schrap ze niet uit het menu, koolhydraten heb je nodig.
  • Eet voldoende eiwitten, ze bevatten veel aminozuren die u nodig heeft een geven een gevoel van verzadiging waardoor u minder de drang heeft om teveel te eten
  • Eet voldoende vet, dit heb je nodig voor de aanmaak van belangrijke hormonen en de opname van vit. A-D en E. Eet wel gezonde vetten zoals avocado, noten, olijfolie, vette vis. Vermijdt transvetten in koekjes en banketproducten, kant en klare maaltijden, pizza’s.
Gebruik dit met mate:
  • Koffie en thee. Cafeïne en theïne maken u energie, waardoor het stress hormoon cortisol wordt aangemaakt. Drink max 4 koppen per dag. Kruidenthee mag onbeperkt
  •  Alcohol is belastend voor de lever, een belangrijk orgaan voor onze hormoonbalans
  • Varkensvlees, dit wordt slechter verteerd en bevat vaak toegevoegde antibiotica
Laat dit staan:
  • tafelsuiker, dit zorgt voor een snelle stijging van de bloedsuikerspiegel en daarmee ook de aanmaak van insuline 
  • pakjes en zakjes, deze bevatten vaak veel suikers, geur,kleur en smaakstoffen
  • Drop, bevat naast veel suiker ook zoethoutwortelsap.Zoethoutwortelsap werkt bloeddruk verhogend
  • Koekjes en banketproducten, bevatten veel suikers en transvetten.
Belangrijk:

Zondig af en toe, de boog kan niet altijd gespannen staan